Kontaktformulär

Om oss

Att ta jägarexamen är ofta något som man funderat och tänkt på ett tag innan man tar tag i saken och just därför är det viktigt att man kommer rätt från början. Vi håller alla typer av utbildningar och vår målsättning är att man under hela utbildningstillfället ska känna sig trygg, nöjd och glad.

Under tre års tid har vi på Skjutskolan hållit jägarexamensutbildningar i form av intensivkurser, på så kort tid som 3 dagar, men vi håller även kurser som pågår under 7 dagar. Naturligtvis har vi möjlighet att hålla kurser under längre tid, upp till 10 veckor, eller efter andra speciella upplägg om önskemål om detta finns.

Skjutskolan utbildar alltid efter Naturvårdsverkets och Jägarförbundets rekommendationer.

På begäran av våra kunder så erbjuder vi vidareutbildningar i bland annat hagelskytte, kulskytte och viltvård. Vi på Skjutskolan kan alltid erbjuda vidareutbildningar inom jakt oavsett vilken nivå du är på eller vilka förkunskap du har.

För oss är det viktigt att du klarar din jägarexamen med goda grundkunskaper så att du har en stabil grund att bygga vidare på. Allt för att du ska vara trygg den dagen du går ut i skogen för din första jakt.